Algemene voorwaarden en klanteninformatie

A. Algemene voorwaarden

1. Dienstverlener en contractpartner


ara Store

Schuhhandelsgesellschaft Ruhr mbH

Voßstrasse 198-200

D-45966 Gladbeck

Duitsland

Tel.nr. +49 2043 - 95 71 91 30

Fax: +49 2043 - 95 71 91 39


E-mail: klantenservice@ara-shoes.nl

Internet: www.ara-shoes.nl 


Vertegenwoordigingsbevoegd directeur: Heribert Brune

Handelsregister: HRB 9370

Registratierechtbank (Registergericht): Amtsgericht Gelsenkirchen

Btw-nummer (USt.-Ident.-Nr.): DE 233760803

Bevoegde Kamer van Koophandel:

Industrie- und Handelskammer Nord Westfalen

Sentmaringer Weg 61, 48151 Münster


Klantenservice en klachtenafhandeling:

Heeft u vragen of voldoen onze producten of service niet aan uw verwachtingen? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice:


Maandag tot en met vrijdag: 09.00 tot 17.00 uur

Vanuit Nederland: telefoonnummer 0800-02 25 035 (gratis)

Vanuit Belgie: telefoonnummer +49 2043-95 71 91 34

Online Dispute Resolution

De Europese Commissie maakt vanaf 2016/02/15 een interactieve website voor online geschillenbeslechting ( ODR-platform ) beschikbaar. Het ODR-platform is een centraal aanspreekpunt voor consumenten en ondernemers die geschillen die voortvloeien uit online transacties willen oplossen buiten de rechtbank.

U vindt het ODR-platform onder deze link:  http://ec.europa.eu/consumers/odr/

[klantenservice@ara-shoes.nl]


2. Toepasselijkheid en definities

2.1 De onderstaande algemene voorwaarden (AV) zijn van toepassing op alle overeenkomsten, die consumenten of ondernemingen via onze webshop met ons zijn aangegaan.

2.2 Als consument gelden alle natuurlijke personen, die een rechtshandeling verrichten met doeleinden die niet kunnen worden gerekend tot handelingen die zij overwegend verrichten vanuit een beroepsmatige hoedanigheid of vanuit commerciële belangen.

Als onderneming gelden alle natuurlijke personen of rechtsgeldige ondernemingsvormen die bij het afsluiten van een overeenkomst handelen vanuit een beroepsmatige hoedanigheid of vanuit commerciële belangen.


3. Totstandkoming van de overeenkomst

3.1 De productaanbiedingen in onze webshop gelden als een bindend aanbod om bij ons de producten te bestellen.

3.2 U accepteert ons aanbod tot verkoop van de producten door deze in de winkelwagen te plaatsen en aan het eind van de bestelling op de knop ‘kopen’ te klikken. Hierdoor accepteert u de verkoopvoorwaarden en komt de koopovereenkomst tot stand.

3.3 Na het afronden van uw bestelling ontvangt u van ons spoedig een e-mail waarin de koopovereenkomst bevestigd wordt.


4. Prijzen en verzendkosten

4.1 Alle in onze webshop genoemde prijzen zijn definitief. De genoemde prijzen zijn opgebouwd uit verschillende kosten, waaronder de wettelijk verplichte btw.

4.2 De verzendkosten (porto en verpakking) worden door ons apart in rekening gebracht.


Verzendkosten voor leveringen binnen Nederland en Belgie:

Vanaf een bestelwaarde van €49,00 euro worden er door ons geen verzendkosten in rekening gebracht.

Voor bestellingen onder de €49,00 euro bedragen de verzendkosten 5,00 euro.


5. Betalingsvoorwaarden

Aankoop op rekening (alleen binnen Nederland en België)

In het geval van een aankoop op rekening verkrijgen wij ter bescherming van onze legitieme belangen kredietinformatie op basis van wiskundig-statistische processen van Creditreform Boniversum GmbH, Hellersbergstraße 11, 41460 Neuss. Voor dit doel geven wij de persoonsgegevens die nodig zijn voor een kredietcontrole door aan Creditreform Boniversum GmbH en gebruiken de ontvangen informatie over de statistische waarschijnlijkheid van wanbetaling voor een afgewogen beslissing over het aangaan, uitvoeren of beëindigen van de contractuele relatie. Het kredietrapport kan waarschijnlijkheidswaarden (scorewaarden) bevatten, die worden berekend op basis van wetenschappelijk erkende wiskundig-statistische methodes en die onder meer adresgegevens bevatten. Uw belangen worden afgewogen in overeenstemming met de wettelijke bepalingen.


Een aankoop op rekening is alleen mogelijk als het factuur- en afleveradres met elkaar overeenkomen. Dit adres moet ook in België of Nederland zijn.

Zorg er ook voor dat u uw huidige woonadres als factuuradres invoert. Zelfs kleine fouten, zoals verkeerd om geplaatste cijfers, kunnen ertoe leiden dat een aankoop op rekening niet mogelijk is.

Bij aankoop op rekening ontvangt u de factuur als PDF-document per e-mail nadat uw bestelling is verzonden. De aankoopprijs dient te worden betaald binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen. De maximale bestelwaarde per klant is € 350.


Maak het bedrag binnen 14 dagen na bestelling over op het volgende rekeningnummer:

Ontvanger: Schuhhandelsges. Ruhr mbH Bankinstituut: Volksbank Ruhr Mitte

BIC: GENODEM1GBU

IBAN: DE 44 4226 0001 0005 6258 02

Vermeld in het veld ‘omschrijving/mededelingen’ uw order- of factuurnummer.


Vooruitbetaling per bank

U ontvangt van ons een e-mail met onze bankgegevens. Vermeld wanneer u het geld overmaakt duidelijk als betalingskenmerk uw volledige naam en het bestelnummer. Direct nadat u ons rekeningnummer hebt ontvangen, dient u het verschuldigde bedrag aan ons over te maken.

Betalen met iDEAL (alleen voor klanten in Nederland)

Klanten met een bankrekening bij een Nederlandse bank kunnen per iDEAL betalen. Selecteer tijdens het bestelproces iDEAL als betaalmethode en selecteer vervolgens in het keuzemenu uw bank. U wordt vervolgens doorgestuurd naar de online portal van uw bank, waar u zich kunt aanmelden met uw toegangsgegevens voor online bankieren om de betaling te doen. Alle details van de transactie zijn al ingevuld en u hoeft alleen de betaling te bevestigen. Na de succesvolle betaling wordt u automatisch teruggeleid naar onze online winkel en ontvangt u een orderbevestiging per e-mail.

Betaling per Paypal (creditcard, automatische incasso)

Bij het selecteren van de betaalmethode Paypal vindt de betalingsverwerking plaats via PayPal (Europa) S.à R.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg volgens de huidige PayPal-gebruiksvoorwaarden. Paypal accepteert de volgende creditcards: Visa, Mastercard, American Express, Discover, UnionPay. In deze betaalmethode ontstaan ​​geen verdere kosten behalve eventuele wisselkoerskosten indien de betaling wordt gedaan in een andere valuta dan in EUR of indien uw creditcardbedrijf extra kosten in rekening brengt. De gebruiksvoorwaarden van Paypal vindt u hier: https://www.paypal.com/en/webapps/mpp/ua/useragreement-full/ (voor klanten met een bestaand PayPal-account) of hier https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full?locale.x=de_DE (voor klanten zonder Paypal-account).

Met creditcard

Wij accepteren de volgende creditcards: VISA, MasterCard. Direct na het sluiten van de overeenkomst ontvangt uw creditcardmaatschappij de opdracht het verschuldigde bedrag te voldoen. Op uw creditcardafschrift zal de betaling worden vermeld onder het kenmerk ‘SHG Ruhr mbH’.

Betalen met Amazon Pay (Amazon-account vereist)

Met Amazon Pay kunt u eenvoudig betalen met uw betaling- en adresinformatie die is opgeslagen bij Amazon. Om te betalen met Amazon Pay, hebt u een Amazon-account nodig. Als u geen Amazon-account hebt, kunt u tijdens het bestelproces een bijbehorende account openen. Voor het betalingsproces, klikt u op de (gele) knop "Amazon Pay" of selecteert u “Amazon Pay”. Na de succesvolle aanmelding bij Amazon hebt u de mogelijkheid om uw betaling en adresinformatie aan te passen en de bestelling te voltooien. Het betalingsproces met Amazon Pay is snel, is gemakkelijk en veilig. U hebt geen gast- noch een klantaccount van onze winkel nodig. Het betalingsproces loopt volledig via Amazon. U hoeft geen adres- en betalingsgegevens aan ons door te geven en er worden geen gevoelige gegevens aan ons verzonden. Door te kopen via Amazon Pay zijn er geen extra kosten verbonden aan uw betaling.

Betalen met Apple Pay

Met Apple Pay kunt u in onze onlineshop bijzonder snel en gemakkelijk aankopen doen, omdat u bij het winkelen met uw Apple-apparaat geen formulieren hoeft in te vullen en geen klantaccount hoeft aan te maken. Nadat u uw accountgegevens eenmalig via de wallet-app hebt opgeslagen, selecteert u in het bestelproces gewoon Apple Pay als betaalmethode. U kunt Apple Pay koppelen aan zowel een creditcard als een acceptgiro. Vervolgens bevestigt u de betaling via Face ID of Touch ID.

Betalen met kortingscodes (vouchers)

Wij bieden actievouchers/kortingscodes met een vooraf bepaalde geldigheidsperiode als onderdeel van reclameuitingen. Onze vouchers kunnen alleen in de aangegeven periode worden ingewisseld en slechts één keer worden gebruikt als onderdeel van een bestelproces. We behouden ons het recht voor om een minimale bestelwaarde als voorwaarde te stellen bij het gebruik van vouchers. Het restbedrag dat overblijft na inwisselen van de vouchter kan worden betaald met de door ons aangeboden betalingsopties. De waarde van een voucher kan niet in contanten worden uitbetaald. De waarde van de voucher wordt ook niet terugbetaald als de bestelde goederen geheel of gedeeltelijk worden geretourneerd. Vouchers kunnen alleen worden ingewisseld vóór het afsluiten van een bestelproces. Een daaropvolgende creditering is helaas niet mogelijk. De voucher kan niet worden overgedragen aan derden. Meerdere verschillende vouchers kunnen niet worden gecombineerd, tenzij we anders zijn overeengekomen. Als u een voucher en geretourneerde goederen hebt ingewisseld in het kader van het wettelijke herroepingsrecht, behouden we ons het recht voor om de oorspronkelijke prijs te berekenen voor de goederen die u niet hebt teruggestuurd. Dit is alleen van toepassing als de waarde van de bestelling onder de respectievelijke waarde van de actiecoupon / minimale bestelwaarde valt, met aftrek van de geretourneerde goederen.


6. Verzendgebied en verzendduur

6.1 Indien u ervoor kiest via PayPal te betalen, leveren wij alleen aan het adres dat aan uw PayPal-account is gekoppeld.

6.2 De verzendduur bij verzendingen naar Nederland en Belgie bedraagt 3 tot 5 werkdagen.

6.3 In het geval van vooruitbetaling geeft u uw bank een betalingsopdracht. De leveringstermijn begint op de dag te lopen die volgt op de betalingsopdracht aan uw financiële dienstverlener. Indien er niet vooruit betaald wordt dan begint de levertermijn te lopen op de dag dat de koopovereenkomst wordt afgesloten. Valt de laatste leveringsdag op een zaterdag, zondag of een officiële feestdag in het land van levering, dan geldt de volgende werkdag als laatste leveringsdag.


7. Eigendomsvoorbehoud

De producten blijven tot het moment van betalen ons eigendom.


8. Recht van retour

Het recht van retour geldt alleen voor consumenten binnen een van de EU-lidstaten. De definitie van consument is opgenomen in artikel 2.2 van deze algemene voorwaarden.

Retouren uit Nederland: De klant kan contact opnemen via klantenservice@ara-shoes.nl of tel. 0800-0225035 (gratis vanuit Nederland).

De klant ontvangt een retourlabel via e-mail. De klant kan de met de retourlabel gefrankeerde retourzending afgeven aan een PostNL postkantoor.

Retouren uit Belgie: De klant kan contact opnemen via tel. 0049-2043 - 2951866

De klant ontvangt een retourlabel via e-mail. De klant kan de met de retourlabel gefrankeerde retourzending afgeven aan een BPost postkantoor.


9. Wettelijke garantieverplichting

De producten die u bij ons koopt vallen onder de wettelijke garantieverplichting.


10. Geldend recht, rechtsgebied

10.1 Op het afsluiten en afhandelen van diverse overeenkomsten is het geldende recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing met uitsluiting van het VN-verdrag inzake internationale koopovereenkomsten van roerende zaken (CISG). Voor consumenten geldt deze rechtskeuze alleen, indien de rechtsbescherming die hun door geldende voorschriften in hun land van vestiging wordt geboden niet wordt ingeperkt.

10.2 In het ondernemingsverkeer met ondernemers en juristen in het publiekrechtelijke domein geldt de plaats waar onze bedrijfszetel is gevestigd als rechtsgebied voor alle direct of indirect uit de overeenkomst voortvloeiende onenigheden. Hetzelfde geldt, indien een ondernemer geen binding heeft met een bevoegde rechtbank in Duitsland of als zijn woon- of verblijfplaats op het moment van klachtindiening niet bekend is. Ons recht, de procedure bij een andere bevoegde rechtbank te voeren blijft hierdoor onaangetast.


11. Online-geschillenbeslechting
Wij zijn niet bereid of verplicht om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een consumentenarbitragecommissie.
Voor vragen of problemen met betrekking tot uw bestelling of een specifiek artikel kunt u contact opnemen met onze klantenservice. We zijn 24 uur per dag telefonisch bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur (+49 2043 2951866) of per e-mail (11. Onlinegeschillenbeslechting
Wij zijn niet bereid of verplicht om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een consumentenarbitragecommissie.
Voor vragen of problemen met betrekking tot uw bestelling of een specifiek artikel kunt u contact opnemen met onze klantenservice. We zijn 24 uur per dag telefonisch bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur (+49 2043 2951866) of per e-mail (klantenservice@ara-shoes.nl).
De Europese Commissie  biedt sinds 15 februari 2016 een interactieve website  voor online geschillenbeslechting (OS-platform). Het OS-platform is een centraal aanspreekpunt voor consumenten en ondernemers die geschillen die voortvloeien uit online rechtshandelingen buiten de rechtbank willen beslechten.
U hebt hier toegang tot het OS-platform:
https://webgate.ec.europa.eu

[klantenservice@ara-shoes.nl]


B. Klanteninformatie

1. De technische stappen die tot een overeenkomst leiden.

Het bestelproces in onze webshop vindt plaats met behulp van klikbuttons die u met een muisklik kunt activeren. Deze buttons zijn voorzien van een duidelijke toelichting en zullen u in de meeste gevallen vanzelf de weg wijzen. Om tot een bindende koopovereenkomst te komen dient u stap voor stap de volgende technische handelingen te verrichten:


- Het plaatsen van de producten in het winkelwagentje.

- Inloggen in onze webshop met een al bestaand klantenaccount (gebruikersnaam/wachtwoord), registreren als nieuwe klant en het verstrekken van persoonlijke gegevens of bestellen als gast.

- Keuze voor betalingswijze.

- Het accepteren van de algemene voorwaarden, kennisname van recht tot retour.

- Overzicht alle bestelgegevens.

- Akkoordverklaring waarmee de overeenkomst wordt afgesloten.


2. Bewaarplicht en beschikbaarheid van de schriftelijke overeenkomst na afsluiting

De schriftelijke overeenkomst wordt door ons opgeslagen. U kunt de schriftelijke overeenkomst (zoals productbeschrijvingen, algemene voorwaarden en klanteninformatie) gedurende het bestelproces opvragen en via de afdrukknop in uw internetbrowser afrukken en/of archiveren. Na het afsluiten van de overeenkomst ontvangt u direct van ons een bevestiging met alle bestelgegevens en de voorwaarden, die u kunt afdrukken en/of kunt opslaan. Na het afronden van de bestelling is de schriftelijke overeenkomst in onze webshop voor u niet meer op te vragen. Indien u zich bij ons hebt aangemeld met een klantenaccount, worden de bestelgegevens opgeslagen onder ‘Mijn account’ /’Mijn bestellingen’.


3. Het herkennen en corrigeren van fout ingevoerde gegevens tijdens het bestelproces

U kunt fout ingevoerde bestelgegevens tijdens het bestelproces makkelijk herkennen, omdat ingevoerde gegevens direct worden opgeslagen en op uw beeldscherm zichtbaar worden. Indien u gegevens fout hebt ingevoerd kunt u de helder beschreven klikbuttons gebruiken die tijdens het bestelproces aanwezig zijn om verkeerd ingevoerde gegevens te corrigeren. Tijdens de laatste stap van het bestelproces krijgt u een overzicht te zien van alle gegevens en kunt u deze indien gewenst nog een laatste maal aanpassen.


4. De taal waarin de schriftelijke overeenkomst wordt opgesteld.

Het Nederlands is de enige taal die wordt benut voor het afsluiten van alle overeenkomsten in onze webshop.

€10 korting !
×

Schrijf je in op de nieuwsbrief
en ontvang €10 korting !*